Thuis sporten

Wie denkt dat je alleen fit kan blijven wanneer de sportscholen open zijn heeft het mis. Nu we allemaal te maken hebben met het feit dat de sportscholen en de sportverenigingen dicht zijn moeten we creatief zijn. Want door al dat thuis werken komen we weinig in beweging, maar dat is geen reden om al die quarantaine kilo’s te accepteren. Om thuis toch in actie te komen zijn er tal van oefeningen zodat jij je eigen workout kan samen stellen. Deze oefeningen zijn er in alle varianten en op ieder niveau, en het mooie is dat je er niet eens de deur voor uit hoeft vaak. Bijkomend voordeel is dat het gratis is, je hoeft niet een veel te duur sportschool abonnement te nemen. 
Thuis sporten

Thuis fitness voor beginners

Thuis fitness kun je zo moeilijk maken als je zelf wilt, en ook zo leuk als jezelf wilt. Probeer dit eens samen met je huisgenoten. Het is vooral belangrijk een doel voor jezelf te stellen. Je moet weten waar je voor sport om jezelf te blijven motiveren. Wees wel realistisch, je kunt niet in een week vijf kilo afvallen.  Denk goed na over een vast schema van trainingen. Als je spieren wilt opbouwen zal je weer anders moeten trainen dan wanneer je wilt afvallen. Dat klinkt heel logisch maar wordt vaak vergeten. Als je wil afvallen moet je vooral op je voeding letten en veel hardlopen.

Egenlijk zijn er vier echt hele belangrijke oefeningen die je thuis kan doen, dat zijn:

-Pushups
-Situps
-Squats
-jumping Jacks

Probeer ze eens en je zult merken dat als je deze oefeningen met veel herhalingen doet je echt een betere conditie zult krijgen.
Hier zie je hoe je deze oefeningen perfect toepast. Het is een oefening van 15 minuten, met daarbij nog wat extra oefeningen voor de echte doorzetters. Probeer het eens uit


Thuis fitness voor beginners

Zonder fitness apparaten

Fitness apparaten zijn ontzettend handig, maar ook heel duur. Niet iedereen kan even een hometrainer aanschaffen. Maar er zijn een aantal spullen die toch zeer fijn zijn om te gebruiken zoals bijvoorbeeld een yoga mat of een springtouw. Deze zijn relatief goedkoop en zeer bruikbaar. Je kunt ook compleet zonder fitness apparaten trainen. Denk hierbij aan push-ups, squats en buikspier oefeningen. Bij deze oefeningen gebruik je je eigen lichaamsgewicht. Dit is leuk en je zult merken dat je snel meer kracht hebt. 

Hier is een filmpje van hoe je kunt sporten zonder apparaten, de oefeningen zijn zij om af te vallen. Doe wit wel alleen als je geen onderburen hebt.Wil je toch liever spier opbouwen en sterker worden dan is dit filmpje misschien wel heel handig om inspiratie op te doen. In dit filmpje laat Rico Verhoeven zien hoe je fit kunt blijven vanuit je woonkamer.
Zonder fitness apparaten

Voordeel van thuis werken

Thuis werken komt misschien helemaal je neus uit en het liefst zou je gewoon weer op je vaste werkplek werken, misschien ook niet. Maar het biedt ook een aantal mooie voordelen. Zo is dat bijvoorbeeld bij de voeding het geval. Je zult op je werk gewent zijn even snel een ongezond broodje te halen maar thuis kun jij zo gezond eten als je wilt.Daarnaast heb je als je thuis werkt als het goed is meer tijd over die je anders zou besteden aan het vervoer naar werk. Deze tijd kun je nuttig besteden om toch in shape te blijven.
Voordeel van thuis werken

Thuis trainen met gewichten

Als je meer ervaren bent in het sporten, dan kun je aan sommige eenvoudige oefeningen niet voldoende hebben. Probeer daarom creatief te zijn met het maken van gewicht. Je kunt bijvoorbeeld boeken in een schooltas doen en die omdoen bij het trainen. Als je wel gewichtjes hebt kun je deze perfect gebruiken bij de oefeningen die in de filmpjes te zien waren.

Dit is zo’n website waar je al je spullen voor het trainen in huis kan halen.
Thuis trainen met gewichten

Yoga voor beginners

Yoga is een zeer toegankelijk en leuke manier om fit te worden. Je kunt dit namelijk thuis doen vanachter je laptop. Het enige wat je nodig hebt is een yogamatje. Je kunt het beoefenen in alle moeilijkheidsgraden. De reden waarom yoga zo populair is, is dat je er beter door in je vel gaat zitten. Je wordt er ontspannen van en je zult het ook merken aan je gezondheid. Zo word je er leniger van en je zult minder stress ervaren.Wanneer je een andere sport beoefent, zoals Hockey, tennis of voetbal kunnen yogaoefeningen zeker van pas komen. Deze oefeningen helpen namelijk tegen het ontstaan van blessures.Op deze website staan drie gemakkelijke voorbeelden van oefeningen stap voor stap uitgelegd.
Yoga voor beginners

Buiten sporten

Niet is lekkerder dan sporten in de open lucht. Voetballen en hockeyen zit er niet in voorlopig. Maar er is genoeg te doen, je kunt ook gewoon gaan hardlopen. Dit is een heerlijke manier om even het hoofd te legen na een lange dag thuis werken. Ook is dit nog steeds de beste manier om te werken aan een goede conditie. Als je conditie beter is ga je je beter voelen. En dat is ook aantoonbaar beter voor hoe je in je vel zit.Daarnaast zijn er ook nog sporten die je op anderhalve meter kunt uitvoeren. Denk hierbij aan golfen of tennissen. Tennisbanen en Golfbanen zijn gewoon open. Buiten sporten blijft het allerfijnst, maar voor thuis is er geen reden om stil te zitten.
Buiten sporten

Idee├źn voor een leuke hardlooproute

Loop de bruggen in Rotterdam, je loopt langs en over de maas over de Erasmusbrug en de Willemsbrug. Je hebt ontzettend mooi uitzicht en het is een lekker rondje van 5 km. 

Dwars door het vondelpark, mocht je in Amsterdam wonen dan is dit lekker dichtbij en ook nog eens een mooi stukje groen. Even dat hoofd leeg maken tijdens een rondje. 

Mocht je in de buurt van het strand wonen dan is het ook heerlijk om langs de zee te lopen, let op dit is wel een stuk zwaarder dan op een verharde weg.
Ideeën voor een leuke hardlooproute